AKTUALITA: 08 12 2022 Velkolepý projekt zpřístupnění pokladů českého umění, designu a architektury nazvaný Heart of Czechia (Srdce Česka) včera večer slavnostně odstartoval v Národním muzeu v Praze. Mezi devatenácti vybranými institucemi nechybí ani Muzeum umění Olomouc.

AKTUALITA: 08 12 2022

Velkolepý projekt zpřístupnění pokladů českého umění, designu a architektury nazvaný Heart of Czechia (Srdce Česka) včera večer slavnostně odstartoval v Národním muzeu v Praze. Mezi devatenácti vybranými institucemi nechybí ani Muzeum umění Olomouc – obrazy Toyen, Františka Foltýna či Zdeňka Sýkory ze sbírek MUO patří k výrazným prvkům propagační kampaně. Digitalizovaná umělecké díla či jejich příběhy si mohou zájemci prohlédnout na celosvětové platformě Google Arts & Culture.

 

„Českou republiku si Google vybral díky našemu nynějšímu předsednictví Rady EU a smysl projektu poměrně přesně vyjadřuje slogan: Nahlédněte do srdce českého umění, architektury a designu. Když nás firma oslovila ke spolupráci, neváhali jsme. Prostřednictvím platformy Google Arts & Culture je totiž Muzeum umění Olomouc ve společnosti takových institucí, jakou jsou Muzeum moderního umění v New Yorku, pařížské  Centre Georges PompidouNárodní galerie v Londýně a mnoha dalších,“ říká Tomáš Kasal, PR manažer Muzea umění Olomouc. Do projektu Heart of Czechia se zapojily například Národní muzeumNárodní galerie, DOX, Galerie hlavního města PrahyMoravská galerie a další.

Platforma Google Arts & Culture vznikla v roce 2011. Jako nekomerční iniciativa se snaží globálně zpřístupnit kulturu jednotlivých regionů. Nyní má přes 2000 partnerů z více než 80 zemí a shromažďuje přes šest milionů artefaktů prostřednictvím více než 3700 digitálních výstav. Google Arts & Culture se věnuje především výtvarnému umění, literatuře, hudbě, performativnímu umění, ale i historii a společenskému dění.